A sikerdíjas keresőoptimalizálásnak két alapvető formája létezik. Az első esetben az előre kitűzött célok elérésekor egy egyszeri díjat fizetünk ki a seo cégnek. Ez persze nagyon jól hangzik elsőre, de ezzel szemben a valóság sokkal szofisztikáltabb. Ebben az esetben a sikerdíj átadása után megszűnik a kapcsolatunk a seo céggel. Ez két esetben is visszás. Egyrészt rövid vagy hosszabb idő elteltével garantáltan vissza fog esni oldalunk a serp-ben az adott kulcsszavakra, legrosszabb esetben felkészülhetünk a találati listákról való teljes eltűnésre is, de erről majd inkább később.
Mi a havidíjas keresőoptimalizálás előnye a sikerdíjas opcióval szemben?
Elsőre furcsának tűnhet a kérdés, mivel úgy gondolhatjuk, hogy a fix havidíjas keresőoptimalizálás esetében óriási kockázatot vállalunk ahhoz képest, mintha csak sikerdíjat fizetnénk a már „kézbesített” eredményes kampányt követően. Ne gondoljuk! Nem ilyen egyszerű a helyzet. Idegen nyelvű keresőoptimalizálás esetében azonban változik a helyzet. A keresőoptimalizálás német nyelven vagy francia nyelven többnyire havidíjas formában történik.
Miért esne vissza a weblapunk?
A magyarázat nagyon kézenfekvő. Egyrészt a google algoritmus folyamatos változásával (ez szinte napi gyakoriságú, de mi csak az igazán nagyarányú algoritmus változásokat észleljük) a serp is dinamikusan átalakul. Egyes oldalak előbb kerülnek, más oldalak visszacsúsznak, melyeknek belső és külső seo faktorai kevésbé jól alkalmazkodtak az éppen aktuális algoritmus változáshoz.
Versenytársaink
És persze arról se feledkezzünk meg, hogy vannak a versenytársaink. Vagy úgy gondoljuk, hogy a versenytársaink karba tett kézzel ülnek és békésen szemlélik, hogy oldalunk megelőzi az övéket az adott kulcsszavakra? És mi van az újonnan megjelenő versenytársakkal, akik egy jól célzott seo kampány keretében hirtelen megelőzik weblapunkat. Ezekből is látható, hogy az egyszeri sikerdíjas kereső optimalizációs konstrukció számos csapdával rendelkezik, és akkor még a legalattomosabb seo módszerről nem is beszéltem, de az már egy következő cikk témája lesz. Weboldalunk pozíciójának megőrzésére egy folyamatos linképítési kampány lehet leginkább a segítségére, különösen akkor ha a külföldi piacokra is targetálunk.
Érdekli a keresőoptimalizálás témaköre? Olvassa cikkeinket más weblapokon is